diumenge, 22 de març del 2009

Fer real l’inexistent

Durant tres hores els 50 congressistes que han triat el taller de maquillatge, han seguit les explicacions teòriques i pràctiques a càrrec de Clàudia Senserrich, maquilladora teatral, en col·laboració amb alumnes de l’escola de maquillatge Montserrat Fajardo.

En el taller ens han explicat la importància del maquillatge teatral, per aconseguir una posta en escena on es destaquin els trets facials que es considerin necessaris per poder transmetre els sentiments i les emocions desitjades en cada moment.



Hem pogut comprovar com transformàvem un home i una dona en un diable , com una noia jove es convertia en una anciana plena d’arrugues o com uns nens esdevenien follets i nimfes. Però a més a més ens ha ensenyat com calia fer un maquillatge natural ; és a dir com havíem de maquillar una cara per aconseguir que l’espectador copsi els trets més significatius de la seva expressió.

Aquesta transformació o potenciació , ho han aconseguit amb noves tècniques i materials, així hem pogut comprovar els efectes de la carn postissa, els pigments de color o el làtex. però també ens ha ensenyat com utilitzar materials mes coneguts com el màstic o l’aigua color

L’ús de materials coneguts com la tela que ha utilitzat per fer les celles d’un àngel ens porta a una de les principals conclusions del taller : si be és necessari conèixer la tècnica i els nous materials cal posar-hi tota la imaginació per aconseguir els resultats més increïbles i sorprenents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada